Jumaat, 21 Ogos 2009

m.a.k







ini dalah merupakan diantara gambar2 kenangan arwah M.A.K...

Bismillahhirahmanirrahim....

Ya Allah ya tuhanku...
Kau ampunilah dosa-dosa arwah ibuku...
Kau tempatkanlah arwah Ibuku dikalangan hamba-hambamu yang beriman dan bertaqwa...

AMIN......

Masih ku ingat hari-hari terakhir arah mak di hospital selayang.. hari tu 1.7.2007mak beritahu kat aku jgn luper suruh abah jemput orang nanti. takut x sempat susah kang.. aku x terpikir masa tu kata2 mak adalah satu petanda ynag mak akan pergi selama-lamanya..aku hanya terpikirkan jemputan untuk perkahwinanku.. aku ingat mak suruh abah jgn lupe jemput orang utk majlis aku nanti... aku pun cakap oklah mak..nanti org balik org gtau kat abah... Aku jaga mak seperti biasa dan tiada perkara-perkara pelik yang lain berlaku..Pada malamnya aku bg adik aku jaga mak sbb esokknyer aku kena keje. aku g keje dari selayang ke Putrajaya..esokkanya mak nk kena operate lagik sbb dialisis air xnak masuk kedalam perut mak..doc ingat lubang yg ditebuk tersumbat.. so kakak aku yg akan jaga mak pd siang hari utk tggu mak operate kali kedua.. pagi2 sblum nk g keje aku seperti rasa sesuatu yg amat sangat nk g hospital..tapi aku berat sgt nk g..so aku teruskan jerlah perjalanan g kerja seperti biasa....

sampai di ofis dalam pukul 11 aku tel mak guna 3g akak aku.. aku tgk muka mak.. aku tanya mak x operate lagik ker?.. mak cakap belum..sbb doc x sampai lagik... oklah aku cakap..mak jangan takut tau..

dalam tengahari pukul 12.30 akak aku call dia cakap hospital call dia suh g hospital cepat sbb mak aku ada kompilasi..akak aku balik umah kejap sbb mak nk mkn bubur nasi pas operate....akak aku suh aku balik skrg.. aku pun cakap oklah..

kejap2 pas2 akak aku call lagik dia cakap polis dtg umah..suh pg hospital cepat.. akak aku g terus spital slayang dekat jer ngan umah..

dalam pukul 12.45 makcik aku call dia cakap 'macammana boleh jadik mcm nie?? aku terpinga2..kenapa cik.. xper2 kite call akak jap... lepas aku call akak aku..akak aku g tau mak dah takder.... aku tgh on the way balik ngan tunang aku.. aku terus menangis dalam keta x tau nk cakap aper.......terasa mcm gugur jantung aku... rasa nk menjerit...YA ALLAH ..jganlah kau amik nyawa mak aku.....YA ALLAH..rasa nk biar jarum jam berputar balik... aku nk jumpa mak aku.......MAK ORG SYG MAK...

Apabila sampai dirumah..hanyalah jenazah mak yang ada di ruang tamu rumah....terus aku g amik air sembahyang dan sedekahkan surah YASSIN dan AL-FATIHAH ke atas roh mak aku agar dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman....aku menatap wajahnya buat kali terakhir..kukucupi pipi..dahi..mak..aku menangis lagi...lagi..dan lagi......YA ALLAH kau ampinkanlah dosa-dosa ibuku.....sesungguhnya anakmu ini sangat2 merinduimu mak...AMIN..AMIN..